Μαρμελάδα βερίκοκο με φρέσκια λουϊζα...


Άρωμα, χρώμα και γεύση σ' ένα βάζο!
Μαρμελάδα βερίκοκο φτιάχνω κάθε χρόνο γιατί λατρεύω αυτά τα φρούτα αλλά και γιατί όταν τρώμε όλες αυτές τις ανοιξιάτικες και καλοκαιρινές μαρμελάδες τον χειμώνα... ο νους μας γεμίζει με εικόνες ανοιξιάτικες και καλοκαιρινές. Για μένα αυτό είναι πολύ σημαντικό, η ευχαρίστηση που μου δίνει η νοητή μίξη και εναλλαγή των εποχών, με βοηθάει να "γεμίζω τις μπαταρίες μου"! Νομίζω... καταλαβαίνετε τί εννοώ... εκείνα τα συναισθήματα χαλάρωσης και ευεξίας ενώ όλα τριγύρω είναι γρήγορα, δύσκολα και πολλές φορές αντίξοα.
Πριν 2 εβδομάδες, λοιπόν, έφτιαξα την καθιερωμένη μου μαρμελάδα βερίκοκο και την αποθήκευσα για τον χειμώνα. Σας δίνω τη συνταγή, που ναι μεν είναι ίδια με τις περισσότερες, έχει όμως μια διαφορά... τα φύλλα φρέσκιας λουϊζας (την έχω που την έχω στον κήπο... να μην την χρησιμοποιώ;) που βάζω για το ελαφρώς λεμονάτο της άρωμα που τονίζει το άρωμα του βερίκοκου. Και κάτι ακόμα, όταν αγοράζω βερίκοκα για μαρμελάδα, φροντίζω να αγοράσω μερικά άγουρα, τα περισσότερα ώριμα και μερικά πολύ ώριμα έτσι ώστε η μαρμελάδα μου να έχει μια ελαφρώς υπόξινη γεύση.
Επίσης, συνήθως φτιάχνω 2 ή 3 φορές από 2 κιλά και όχι περισσότερο μαζί, ακολουθώντας τη συμβουλή της γιαγιάς μου που έλεγε, πάντα, ότι όταν κάνεις μεγάλη ποσότητα γίνεται σκούρο το χρώμα της (δεν έχω δοκιμάσει, βέβαια, εάν ισχύει... αλλά ωστόσο τηρώ τη συμβουλή της, σκεπτόμενη ότι κάποτε θα το κάνω το πείραμα).
ΥΛΙΚΑ

  • 2 κιλά βερίκοκα
  • 2 κιλά ζάχαρη
  • 4-5 φύλλα φρέσκιας λουϊζας
  • 1 φλ. τσ. νερό
  • χυμός 1 μικρού λεμονιού
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. Καθαρίζουμε και κόβουμε σε κομμάτια τα βερίκοκα.
  2. Βάζουμε σε κατσαρόλα το νερό, τη ζάχαρη και τα κομμένα βερίκοκα να σιγοβράσουν μέχρι να μαλακώσουν τα φρούτα.
  3. Πολτοποιούμε με το εργαλείο του πουρέ τα φρούτα και ρίχνουμε τα φύλλα της λουϊζας.
  4. Συνεχίζουμε να βράζουμε τη μαρμελάδα σε σιγανή φωτιά, ανακατεύοντας διαρκώς,  έως ότου "δέσει" καλά (σύροντας το κουτάλι στον πάτο της κατσαρόλας, η μαρμελάδα πρέπει να χωρίζεται σε δύο μέρη χωρίς να ξαναενώνεται αμέσως).
  5. Όταν η μαρμελάδα είναι έτοιμη, προσθέτουμε και τον χυμό του λεμονιού, αφήνουμε να πάρει μια βράση ακόμα και αποσύρουμε από τη φωτιά.
  6. Βγάζουμε τα φύλλα της λουϊζας και την βάζουμε αμέσως σε αποστειρωμένα βαζάκια, κλείνοντας καλά το καπάκι.
  7. Μέχρι να ανοίξουμε το βαζάκι διατηρείται εκτός ψυγείου... ύστερα καλό είναι να την έχουμε στο ψυγείο (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι όταν καταναλώνεται μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα δεν μπορεί να συντηρηθεί και έξω από το ψυγείο).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Η γιαγιά μου, πάντα, μόλις έβγαζε από τη φωτιά, την κατσαρόλα με τη μαρμελάδα ή το γλυκό του κουταλιού, τα μετέφερε σε άλλη κατσαρόλα που ήταν κρύα γιατί έλεγε ότι η θερμοκρασία που κρατάει ο πάτος μπορεί να κάνει σκούρο το γλυκό ή τη μαρμελάδα... ειδικά εάν πρόκειται για μεγάλη ποσότητα.
Κλείστε το χρώμα του ήλιου σ'ένα βάζο για τις συννεφιασμένες μέρες του χειμώνα!
Tante Kiki
4 Comments
No