Poffert: Ολλανδικό κέικ με σταφίδες


...χωρίς βούτυρο και ζάχαρη

Μμμμμ ! Κάτι ξέρουν οι Ολλανδοί που λατρεύουν το συγκεκριμένο κέικ. Χωρίς ζάχαρη, χωρίς βούτυρο ή άλλη λιπαρή ουσία, με όλες τις βιταμίνες που χαρίζουν οι σταφίδες και με λίγες θερμίδες είναι νομίζω ασυναγώνιστο!!!
Η συνταγή τράβηξε τη προσοχή μου για τους παραπάνω λόγους και επειδή σερβιρισμένο με βούτυρο και πασπαλισμένο με μαύρη ζάχαρη μου θύμισε το ψωμί με βούτυρο και απλή ζάχαρη που μου ετοίμαζε η γιαγιά μου κι εγώ έτρωγα σαν τρελλή, όταν ήμουν μικρή.
Διαβάστε τη συνταγή και δοκιμάστε το, σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα μιας και ακόμη και χωρίς επιπλέον ζάχαρη καλύπτει την ξαφνική ανάγκη μας για γλυκό!!!
Βέβαια, το κανονικό poffert δεν ψήνεται στο φούρνο αλλά σε ειδικό σκεύος με καπάκι μέσα σε μπεν μαρί και δεν είναι μακρόστενο το σχήμα του αλλά στρογγυλό.

ΥΛΙΚΑ
  • 500 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
  • 450 γρ. γάλα με 1% λιπαρά
  • 2 αβγά μεγάλα
  • 1 κ.γλ. baking powder
  • 1 κ.σ. ζάχαρη
  • 2 κάψουλες βανιλίνης
  • 1 πρέζα αλάτι
  • 150 γρ. σταφίδες μαύρες και ξανθές

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 150 βαθμούς Κελσίου.
  2. Σ' ένα μεγάλο μπολ βάζουμε όλα τα υλικά μαζί και ανακατεύουμε μέχρι να ομογενοποιηθεί καλά το μείγμα και να είναι σαν το μείγμα του κανονικού κέικ.
  3. ΠΡΟΣΟΧΗ: Η κανονική συνταγή έγραφε 400 γρ. γάλα αλλά εγώ έβαλα 500 γρ. γιατί το μείγμα μου ήταν ακόμη σφιχτό. Αυτό εξαρτάται και από το μέγεθος των αβγών που θα χρησιμοποιήσουμε.
  4. Αλείφουμε με βούτυρο ή ηλιέλαιο μια φόρμα του κέικ και την αλευρώνουμε (ή την στρώνουμε με αντικολλητικό χαρτί) και αδειάζουμε μέσα σ' αυτή το μείγμα μας.
  5. Ψήνουμε για 50-60 λεπτά και βγάζουμε από το φούρνο, αφού, προηγουμένως, βυθίσουμε μια λάμα μαχαιριού στο κέντρο του κέικ και είναι στεγνή όταν την βγάλουμε.
  6. Αφήνουμε να κρυώσει και μετά ξεφορμάρουμε.
  7. Σερβίρουμε σκέτο, με βούτυρο και μαύρη ζάχαρη, μελάσα ή μέλι.

TIPS

* Το αυθεντικό κέικ γίνεται  με ξερά βύσσινα ή βατόμουρα και σταφίδες και ψήνεται σε μπεν μαρί μέσα σε ειδικό σκεύος με καπάκι. Εμείς, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε  ξερό φρούτο και σταφίδες.
* Επίσης, χρησιμοποιούν ξερή μαγιά αντί για baking powder.
* Τέλος, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μισή μισή, φαρίνα ολικής άλεσης και άσπρη (πάλι που φουσκώνουν μόνες τους).

Πηγή: "Γλυκαθείτε ευρωπαϊκά" - Στ.Παρλιάρος
Tante Kiki
14 Comments
No