Μανιτάρια φούρνου με μαρέγκα


Καλημέρα! Ένα πιάτο με αβγά, λίγο διαφορετικό από τα άλλα... κάτι ανάμεσα σε πίτα χωρίς φύλλο και σε ...μουσακά (ως προς το στύλ). Ένα πιάτο που, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο που ήμουν στο χωριό (γι αυτό και το ταψάκι μιας χρήσεως...χεχεχεχε), το έφτιαξα και το "τσακίσαμε" σαν κύριο πιάτο ενώ ουσιαστικά είναι ένας ωραίος  μεζές. Είναι άκρως χορταστικό, αρωματικό αλλά και ελαφρύ. Ενα πιάτο, κυριολεκτικά, τεσσάρων εποχών που θα τέρψει τους λάτρεις των μανιταριών και των αβγών.
Αυτή είναι μια από τις πιο παλιές συνταγές που έχω στο τετράδιό μου κι έτσι δεν μπορώ να αναφέρω την πηγή της... γιατί δική μου δεν είναι... απλά βρισκόταν θαμμένη σ' αυτό το τετράδιο για πάνω από μια δεκαετία!!! Την έχω διαβάσει άπειρες φορές κι έχω, εξίσου άπειρες φορές, αποφασίσει να την φτιάξω. Πάντα όμως κάτι συνέβαινε κι έφτιαχνα κάτι άλλο... πάντα μετά μετάνιωνα που δεν την έφτιαξα και συνέχιζα να την ...σκέφτομαι. Να, όμως, που έφτασε η ώρα της... καλοκαιρινό πρωινό του Σαββάτου και το μυαλό μου συνέχεια στη θάλασσα... μηδενική όρεξη για κρεατικό και ταυτόχρονα όρεξη για κάτι ελαφρύ, έτσι ώστε να πάω και το απόγευμα για μπανάκι. Ανοίγοντας το τετράδιο των συνταγών μου, για πολλοστή φορά έπεσα επάνω στη συγκεκριμένη ιδέα, πέρασα αμέσως στην πράξη (έχει τα υλικά που σχεδόν ποτέ δεν λείπουν από την κουζίνα) και δεν το μετάνιωσα καθόλου γιατί πρόκειται για έναν εύκολο συνδυασμό, που αρέσει σε πολλούς γιατί δεν είναι δύσκολη γεύση. Μανιτάρια, με κρεμμύδι και μαϊντανό, τυρί κι από πάνω κάτασπρη μαρέγκα τυριού με 3 κατακίτρινες λαχταριστές "κηλίδες"!!! Ακόμα και τώρα που γράφω το άρωμα και η γεύση του συγκεκριμένου πιάτου "ταλαιπωρούν" τους σιελογόνους αδένες μου... με μια λέξη: ΜΟΥΡΛΙΑΑΑ!!
Δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε για να καταλάβετε τί εννοώ... Ένα σας λέω πάντως... είμαι σίγουρη ότι θα σας αρέσει και θα εισβάλλει για τα καλά στην κουζίνα σας!
ΥΛΙΚΑ
700 γρ μανιτάρια κομμένα, κατεψυγμένα ή κονσέρβας
1 μεγάλο κρεμμύδι, ψιλοκομμένο
4-5 φέτες λιαστής ντομάτας, κομμένες
3 κ.σ. ελαιόλαδο
10 γρ. μαργαρίνη
4-5 κ.σ. μαϊντανό ψιλοκομμένο
4 αβγά
150 γρ. κεφαλογραβιέρα τριμμένη
Αλάτι
Τετραπίπερο
Ρίγανη
Πάπρικα γλυκιά
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200-210 βαθμούς Κελσίου.
Βάζουμε το ελαιόλαδο σε βαθύ αντικολλητικό τηγάνι και μόλις ζεσταθεί προσθέτουμε τα μανιτάρια.
Αφήνουμε να σοταριστούν για 2-3 λεπτά και προσθέτουμε 1 φλ.τσ. νερό για να μπορέσουν να βράσουν.
Μόλις το νερό εξατμιστεί, προσθέτουμε το ψιλοκομμένο κρεμμύδι και τα κομμάτια της λιαστής ντομάτας, ελάχιστο αλάτι, λεμονοπίπερο, ρίγανη και γλυκιά πάπρικα και αφήνουμε να σοταριστούν έως ότου δούμε τα μανιτάρια να αρχίσουν να "ψήνονται".
Αποσύρουμε από τη φωτιά και αφήνουμε το μείγμα να κρυώσει.
Αλείφουμε το ταψάκι με τη μισή μαργαρίνη και βάζουμε μέσα το μείγμα.
Προσθέτουμε το μαϊντανό και το μισό τριμμένο τυρί και ανακατεύουμε.
Χτυπάμε τα ασπράδια των αβγών με λίγο αλάτι σε σφιχτή μαρέγμα και προσθέτουμε το υπόλοιπο τριμμένο τυρί (εκτός από 1 κ.σ.), ανακατεύοντας με το κουτάλι.
Ύστερα, τη μαρέγκα την τοποθετούμε επάνω στο μείγμα με τα μανιτάρια.
Με την πίσω πλευρά ενός κουταλιού της σούπας, φτιάχνουμε 4 λακουβίτσες και τοποθετούμε μέσα τους 4 κρόκους.
Πασπαλίζουμε με αλατοπίπερο, λίγη πάπρικα και το τυρί και βάζουμε στο φούρνο για 20 λεπτά.
Σερβίρουμε το φαγητό ζεστό ή χλιαρό.
Tante Kiki
18 Comments
No