Πατατοσαλάτα με λαχανικά, λουκάνικα και σαλάμι αέρος

Η πλούσια πατατοσαλάτα της γιορτής...
Καλή σας μέρα! Σκαλίζοντας εχθές στις συνταγές που σας έχω δώσει με σκοπό να ετοιμάσω ένα πρωτοχρονιάτικο μενού... ανακάλυψα έκπληκτη ότι δεν είχα γράψει την πατατοσαλάτα που κάνω εδώ και αρκετά χρόνια και που στολίζει πάντα ή σχεδόν πάντα το τραπέζι μας την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.
Ένα πιάτο εύκολο, γρήγορο για όλες τις ώρες κι όχι μόνον για τις γιορτές αλλά κι ένα πιάτο που μπορεί να μεταλλαχθεί από σαλάτα σε όρεκτικό κι από συνοδευτικό σε ένα γρήγορο αλλά πλήρες γεύμα! Είναι ένα πιάτο που αγαπώ πολύ και που κάθε φορά της προσθέτω ή της αφαιρώ υλικά ανάλογα με αυτά που έχω στο ψυγείο ή στα ντουλάπια της κουζίνας μου αλλά και τη διάθεσή μου....μόνον οι πατάτες δεν αλλάζουν!! -:))
Το εκπληκτικό είναι ότι παρά τις αλλαγές στα υλικά της, η νοστιμιά της παραμένει μοναδική!!!
Όσο για τη γιορτινή της μορφή... είναι πολύχρωμη με μια ποικιλία υλικών που σε συνδυασμό με το dressing της την κάνουν πολύ δελεαστική αλλά και χορταστική!
Αξίζει να την δοκιμάσετε σε όποια στιγμή θέλετε... σε γιορτινό, φιλικό ή οικογενειακό τραπέζι ή σε μπουφέ.  
Η ποσότητα που σας δίνω είναι για 2 μερίδες κανονικές σαν ελαφρύ γεύμα ή δείπνο, εσείς προσαρμόστε τη συνταγή ανάλογα με τον ρόλο που θα ζητήσετε από την πατατοσαλάτα να παίξει... ορεκτικό, συνοδευτικό ή γεύμα.
Ελάτε να την ετοιμάσουμε μαζί ...
ΥΛΙΚΑ για 2-3 άτομα
6 μέτριες πατάτες, σε κομμάτια ακανόνιστα κομμένα
200 γρ. αρακά βρασμένο
2 μεγάλα καρότα βρασμένα
2 πιπεριές Φλωρίνης από βάζο ή ψημένες, σε κομματάκια
200 γρ. φασολάκια κομμένα και βρασμένα
10 μικρά λουκανικάκια βρασμένα
6 φέτες σαλάμι αέρος, σε κομματάκια
6 αγγουράκια τουρσί, σε κομματάκια
100 γρ. τυρί γκούντα, σε κύβους
Αλάτι και Πιπέρι
Για το dressing
200 γρ. μαγιονέζα
2-3 κ.σ. ελαιόλαδο
2 κ.σ. κέτσαπ
1 κ.σ. μουστάρδα
1 κ.σ. μηλόξιδο
3 κ.σ. γιαούρτι στραγγιστό
Για το γαρνίρισμα
1 πρέζα πάπρικα γλυκιά
1 πρέζα μουστάρδα σε σκόνη
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βράζουμε τις πατάτες σε νερό όπου έχουμε ρίξει αλάτι και πιπέρι μέχρι να μαλακώσουν.
Τις αφήνουμε να κρυώσουν και τις κόβουμε σε ακανόνιστα κομμάτια.
Σε μια σαλατιέρα, προσθέτουμε τον αρακά, τα φασολάκια, τις πιπεριές, τα καρότα, τα λουκάνικα, το σαλάμι, τα αγγουράκια και το τυρί.
Σε ένα μπολ, ανακατεύουμε τα υλικά για το dressing (μαγιονέζα, κέτσαπ, μουστάρδα, γιαούρτι, ελαιόλαδο, μηλόξιδο).
Προσθέτουμε και ελάχιστο αλάτι και αφού ανακατεύψουμε καλά, περιχύνουμε τη σαλάτα.
Με δύο κουτάλια, και προσεκτικά για να μη λιώσουμε τα λαχανικά μας, ανακατεύουμε την πατατοσαλάτα έτσι ώστε να πάει παντού το dressing.
Την αφήνουμε για 1 ώρα στο ψυγείο για να δέσουν αρώματα και γεύσεις και τη σερβίρουμε πασπαλισμένη με σκόνη μουστάρδας, γλυκιά πάπρικα, αλάτι και φρεσκοτριμμένο τετράχρωμο πιπέρι αλλά και με λίγους κόκκους από ροζ πιπέρι.
Παραλλαγές
* Για ευκολία μπορούμε να αντικαταστήσουμε τον αρακά, τα φασολάκια, τα καρότα και τις πιπεριές με :  - 1 συσκευασία (450 γρ.) από "Ανάμικτη σαλάτα λαχανικών" ή
                    - 1 συσκευασία (450 γρ.) από "Σαλάτα Μεξικάνα" ή
                    - 1 συσκευασία (450 γρ.) από "Σαλάτα καλαμποκιού"
* Εάν θέλουμε μπορούμε να προσθέσουμε και αβγά βρασμένα και κομμένα αλλά και για μια πιο πικάντικη γεύση λίγη κάπαρη.
Καλή σας συνέχεια!

24 σχόλια:

  1. Φαίνεται πολύ νόστιμή! Πολύ ωραία ιδέα για το πρωτοχρονιάτικο τραπέζι! Χρόνια πολλά και καλή χρονιά σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Αναστασία μου! Είναι ωραία ιδέα, πράγματι!

      Διαγραφή
  2. την αγαπω την πατατοσαλατα..ειναι οτι πιο αγαπημενο υπαρχει στο τραπεζι!
    ειδικα η δικη σου γιορτινη εκδοχη φαινεται τελεια!
    καλη χρονια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γίνεται ωραίο ορεκτικό και μπορείς να βάλεις ό,τι θέλεις!
      Επίσης καλή χρονιά!

      Διαγραφή
  3. Καλή Πρωτοχρονιά Κική!!
    Η σαλάτα σου είναι μια ωραία ιδέα και για κύριο γεύμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι εγώ την τρώω για κύριο γεύμα Ξανθή μου!
      Καλή Χρονιά!

      Διαγραφή
  4. Υπέροχη η πατατοσαλάτα! Και πώς να μην είναι αφού είναι συνταγή της μίας μοναδικής και ανεπανάληποτης κυρίας πάνω από όλα κυρίας Βέφας Αλεξιάδου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε αλλά η συνταγή της Β. Αλεξιάδου δεν έχει καμία σχέση με τη δική μου. Θα ήταν πολύ καλό να είχα την πείρα και τις εμπνεύσεις της αλλά ευτυχώς ή δυστυχώς η συγκεκριμένη πατατοσαλάτα είναι προσωπικής έμπνευσης και αρχικά φτιαγμένη για κυρίως γεύμα. Πάντως, όταν γράφω συνταγή κάποιου σεφ ή κάποιας μαγείρισσας πάντα αναφέρω την πηγή γιατί δεν υπάρχει και λόγος να μην το κάνω!
      Από το vefa's house η συνταγή της κ.Αλεξιάδου είναι η εξής:
      ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΠΑΤΑΤΟΣΑΛΑΤΑ
      8 λωρίδες μπέικον σε κομματάκια
      5 κούπες βρασμένες πατάτες σε κομματάκια
      1/2 κούπα σέλερι ψιλοκομμένο
      1/4 κούπας κεφαλοτύρι ή παρμεζάνα τριμμένη
      2 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
      1/4 κούπας αγγουράκι πίκλες ψιλοκομμένο
      2 κουταλιές κόκκινη πιπεριά ψιλοκομμένη
      2 κουταλιές πράσινη πιπεριά ψιλοκομμένη
      2 κουταλιές μαϊντανό ψιλοκομμένο
      αλάτι-πιπέρι φρεσκοκομμένο
      4 κουταλιές λάδι & 2 κουταλιές ξύδι
      2 κουταλιές μαγιονέζα & 1 κουταλάκι χορσράντις
      4 κουταλιές χυμό λεμονιού & 1 κουταλάκι μουστάρδα έτοιμη
      200 γρ. κριμ τσιζ μαλακό
      Καλή χρονιά σου εύχομαι, με υγεία, αγάπη κι ευτυχία και λίγο περισσότερο προσεκτικό διάβασμα των συνταγών. -:))

      Διαγραφή
  5. Πολύ πλούσια, πολύ νόστιμη και πολύ χορταστική. Χαρούμενο το 2013, Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Μάρθα και η αλήθεια είναι ότι είναι ένα ελαφρύ γεύμα!
      Καλή Χρονιά με αγάπη, υγεία κι ευτυχία!

      Διαγραφή
  6. Ωραία σαλάτα! Χορταστική και γιορτινή! Χρόνια πολλά Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι νόστιμη Ελεάννα μου!
      Επίσης χρόνια πολλά και καλή χρονιά!

      Διαγραφή
  7. Κική, θα μπορούσες κάλλιστα να την χρησιμοποιήσεις και σαν κύριο γεύμα, αυτήν την πατατοσαλάτα. Περιέχει τόσα ωραία υλικά, είναι χορταστική. Οπωσδήποτε και σαν σαλάτα είναι ωραιότατη και θα εκτιμηθεί πολύ στο γιορτινό τραπέζι!
    Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την χρησιμοποιώ σαν κύριο γεύμα με διάφορες παραλλαγές Ειρήνη μου γιατί είναι πλήρης και νόστιμη!
      Επίσης καλό απόγευμα Ειρήνη μου!

      Διαγραφή
  8. Πρωτοχρονιά έχουμε μπροστά μας...καλεσμένους έχουμε...και σκέφτομαι τι θα ετοιμάσω...η πατατοσαλάτα σου Κική μου άρεσε...και λέω να την συμπεριλάβω στο μενού...και μετά θα τα πούμε...
    Καλή Πρωτοχρονιά σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνήθως η πατατοσαλάτα εκτιμάται απ' όλους Χρυσούλα μου γιατί είναι πλούσια και εύκολη γεύση! Αλλά ταυτόχρονα είναι και οικονομική σαλάτα, με ωραίο χρώμα και μπορείς να τη στολίσεις για γιορτινό πιάτο!
      Καλή Χρονιά, Χρυσούλα μου, με υγεία, ευτυχία και χαρά.
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  9. Δροσερή και πολύ γευστική η πατατοσαλάτα σου Κική μου!!!Συνοδευτικό ιδανικό για τα κρέατα αλλά και για τους λαχανοντολμάδες με τουρσί λάχανο που θα έχω ανήμερα την Πρωτοχρονια!!Μια υπέροχη γευστική σαλάτα που θα εξισορροπήσει την οξύτητα του λάχανου και θα δώσει νέα διάσταση στην ήδη πικάντικη γεύση του!
    Προσωπικά,επειδή λατρεύω την πατάτα όπως και να είναι μαγειρεμένη,θα την έτρωγα και σαν κύριο πιάτο,όπως ακριβώς προανάφερε η Έρη.Έτσι θα γευόμουν στο μέγιστο τη νοστιμιά της πολυποίκιλης αυτής σαλάτας!!!
    Καλό βράδυ Κική μου,σου στέλνω φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μμμμμ!! Λαχανοντολμάδες με λάχανο τουρσί εεεεε;;; Δεν έχω φάει και δεν έχω φτιάξει ποτέ, Φωτεινή μου! Πρέπει να είναι ιδιαιτέρως νόστιμοι!!!!!
      Εγώ πάντως την τρώω σαν γρήγορο κύριο πιάτο, χειμώνα αλλά και καλοκαίρι (οπότε αυξάνω λίγο την ποσότητα του γιαουρτιού για να γίνει πιο δροσερή).
      Φιλιά καλή μου Φωτεινή!!!
      Καλό σου βράδυ! -:))

      Διαγραφή
    2. Δοκίμασέ τους Κική μου,γίνονται εξαιρετικοί πραγματικά!Και με λίγο μπούκοβο από πάνω ...δεν τους χορταίνεις!
      Συγγνώμη από την Ειρήνη.. από λάθος έγραψα το όνομα της γλυκυτάτης Έρης..Φιλιά και πάλι κορίτσια.

      Διαγραφή
  10. Πραγματικά γιορτινή η πατατοσαλάτα σου Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Μαρία μου!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  11. Από τις αγαπημένες γιορτινές γεύσεις η πατατοσαλάτα, κι η δική σου τα έχει πραγματικά όλα! Πιο γιορτινή... δεν γίνεται!
    Τις καλύτερες ευχές μου για τη χρονιά που έρχεται :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά και καλή χρονιά με υγεία, αγάπη και χαρά!
      Χαίρομαι που σου άρεσε η πατατοσαλάτα μου!
      Καλό βράδυ! :-))

      Διαγραφή
  12. Τρελλαίνομαι για πατατοσαλάτα αλλά δεν την είχα σκεφθεί τόσο πλούσια και γιορτινή. Θα την προσθέσω στο μενού για την πρωτοχρονιά!
    Χρόνια πολλά Κική μου, με το καλό ο νέος χρόνος να σου φέρει μόνο Υγεία, Χαρά και Αγάπη !
    Φιλάκια !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!