4 dressings για μια πράσινη σαλάτα

Καλημέρα σας! Σκέφτομαι σήμερα να κάνω μια νοερή βόλτα, κάπου στην εξοχή, μακριά από το πολύβουο κέντρο της πόλης. Θέλετε να μου κάνετε παρέα;;;  Ας κλείσουμε για λίγο τα μάτια κι ας φανταστούμε... ένα σπίτι, ένα πέτρινο αγροτόσπιτο.
Από κείνα τα όμορφα σπίτια με έναν ή δύο ορόφους, χωρίς πολυτέλεια κι όμως τόσο όμορφο και ζεστό, με πολύχρωμα λουλούδια στο περβάζι του κάθε παράθυρου, που σε καλεί να το επισκεφθείς. Πλησιάζουμε αργά, χωρίς να βιαζόμαστε και  βλέπουμε να περνάει λίγο πιο κει ένα ασημένιο, ήσυχο ποταμάκι που κυλάει φιδωτά. Ανοίγουμε την πόρτα του χαμηλού ξύλινου κάτασπρου φράχτη και προτού χτυπήσουμε για να μας ανοίξει κάποιος, κατευθυνόμαστε στην πίσω αυλή του... Ωωωωω! 'Εχει έναν τεράστιο λαχανόκηπο! Ντομάτες, πιπεριές, αγγουράκια, λάχανα, μαρούλια, μελιτζάνες, κρεμμυδάκια, καρότα και κολοκυθάκια κάθε λογής και σε κάθε χρώμα. Βασιλικός, δυόσμος, μαϊντανός, λουίζα, ρόκα... όλα τα αρωματικά μαζί! Στέκονται τόσο αρμονικά και συντροφεύουν το ένα το άλλο, πέρα από τους περιορισμούς των εποχών, σαν μια... ατελείωτη άνοιξη! Φρέσκα, ζωηρά, περιποιημένα μας χαρίζουν την ομορφιά, το άρωμα και τη νοστιμιά τους. Επιστρέφουμε, σηκώνουμε το χέρι και χτυπάμε διστακτικά την εξώπορτα... περιμένουμε λίγο και ...μια καλοσυνάτη γιαγιά ανοίγει την πόρτα και μας λέει πρόσχαρα να περάσουμε μέσα. Μπαίνουμε και ...μια μοσχοβολιά μοναδική γαργαλάει τη μύτη μας... ένα άρωμα ή πολλά μπλεγμένα μεταξύ τους σ' έναν ατέλειωτο χορό; Μάλλον το δεύτερο μιας και το μάτι μας πέφτει πάνω στο τραπέζι της κουζίνας όπου κυριαρχεί ένα φρεσκοψημένο καρβέλι και μια τεράστια γαβάθα με όλα τα λαχανικά του κόσμου ή σχεδόν. Φρεσκοκομμένα και ζωηρόχρωμα! Ένα μπουκάλι λάδι κάπου εκεί δίπλα κι εμείς νιώθουμε τις αντιστάσεις μας να εξαφανίζονται... τί καλύτερο από μια σαλάτα μετά από μια τέτοια βόλτα!!!
Και κάπου εκεί... σκεφτόμενη όλα αυτά το μόνο που ήθελα ήταν μια ωραιότατη σαλάτα με το χάδι του κατάξανθου ελληνικού ελαιόλαδου και μια φέτα ψωμί για να ρουφάει άπληστα το λάδι, τα αρωματικά και το ζουμί των λαχανικών. Άνοιξα το ψυγείο και ...ελάτε να δείτε τη σαλάτα που έφτιαξα και 4 dressings που θα σας αρέσουν, το δίχως άλλο...
ΥΛΙΚΑ για 1 σαλάτα
Μια οποιαδήποτε σαλάτα με οποιονδήποτε συνδυασμό λαχανικών, ωμή ή βραστή 
Με ξίδι από κόκκινο κρασί
2 κ.σ. ελαιόλαδο
2 κ.σ. ξίδι από κρασί
1/2 κ.σ. βασιλικό ξερό (ή θυμάρι ή εστραγκόν)
1 πρέζα κρεμμύδι σε σκόνη
1/2 κ.γλ. μουστάρδα
Αλάτι και πιπέρι
Με ντομάτα
2 κ.σ. ελαιόλαδο
1/2 ντομάτα ώριμη, ξεφλουδισμένη και πολτοποιημένη στο multi
1 κ.σ. λευκό ξίδι (απλό ή βαλσαμικό)
1/2 κ.γλ. δυόσμο ξερό
1 πρέζα σκόρδο σε σκόνη
Αλάτι και πιπέρι
Με κρεμμυδάκια
2 κ.σ. ελαιόλαδο
1 κ.σ. μηλόξιδο
2 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
1 κ.γλ. ψιλοκομμένο μαϊντανό
1 κ.γλ. ψιλοκομμένο άνηθο
Αλάτι και πιπέρι
Με γιαούρτι
2 κ.σ. ελαιόλαδο
4 κ.σ. γιαούρτι στραγγιστό
1 κ.σ. ξίδι (όποιο μας αρέσει)
1 κ.σ. δυόσμο ξερό (ή άνηθο φρέσκο ψιλοκομμένο)
1 πρέζα σκόρδο σε σκόνη
Αλάτι και λευκό πιπέρι
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Βάζουμε την σαλάτα σε μπολ, διαλέγουμε το dressing που θέλουμε και αναμιγνύουμε τα υλικά του κατά προτίμηση σε ένα βαζάκι από αυτά με βιδωτό καπάκι.
Ανακινούμε και το αφήνουμε για 30-40 λεπτά περίπου, για να ενωθούν αρώματα και γεύσεις.
Περιχύνουμε τη σαλάτα μας και την απολαμβάνουμε χωρίς τύψεις.
Δοκιμάστε τα, κάνουν τις σαλάτες ζουμερές, νόστιμες και πολύ λαχταριστές τα συγκεκριμένα dressings. Αφήστε που έχουν και ακόμη ένα πλεονέκτημα... λίγες θερμίδες! Συνδυάζονται με ωμές αλλά και βραστές σαλάτες.
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΜΕΡΑ!!!!
:-)))

27 σχόλια:

  1. Υπέροχα και τα τέσσερα!!! Έτσι φτιάχνεις μία σαλάτα και τη μεταμορφώνεις ανά πάσα στιγμή αλλάζοντας μόνο το ντρέσινγκ! Εύγε Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο και γίνεται τόσο λαχταριστή η κάθε σαλάτα!!!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  2. Στο χω ξαναπεί, μην με βάζεις σε διλήματα τέτοιου είδους, δεν ξέρω τι να αποφασίσω!
    Και τα 4 είναι υπέροχα!!!!
    Φιλιά Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ τα και τα τέσσερα Έλενα είναι πολύ ωραία!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. Πολύ ωραίες πληροφορίες μας δίνεις!!! Τα δύο τελευταία είναι ακριβώς στα γούστα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κική μου θα τα δοκιμάσω και τα τέσσερα!!!
    Υπέροχα και με λίγες θερμίδες, πολύ σημαντικό για το βραδινό μου γεύμα που συνήθως είναι σαλάτα.
    Φιλάκια, καλήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ τα Ρούλα μου και θα σου αρέσουν είμαι σίγουρη! Αφού το βράδινό σου γεύμα είναι σαλάτα είναι ό,τι πρέπει!
      Φιλιά και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  5. Πάρα πολύ ωραίες ιδέες! Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ευχαριστούμε για τις υπέροχες ιδέες !!!

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ποικιλία γεύσεων και αρωμάτων!
    Τα 4 πρόσωπα μιας σαλάτας λοιπόν!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να σου άρεσαν Ερμιόνη μου!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Για πολλαπλές... μεταμορφώσεις, λοιπόν!!!
    Τέλεια ιδέα!!!
    Ευχαριστούμε!!!
    Καλημέραααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν γιατί είναι ωραία dressings!
      Καλή ου μέρα!

      Διαγραφή
  9. Μαζί σου Κική στη βόλτα της εξοχής!Ποτέ δεν λέω όχι σε τέτοια ταξίδια και ας είναι εικονικά!Θα έλεγα ότι μάλλον μόνιμα είμαι σε κατάσταση ονειρικής πραγματικότητας..ίσως έτσι ισορροπώ.Μαζί σου λοιπόν στη συγκομιδή των λαχανικών,μαζί και στο ξεβοτάνισμα αν τύχει.Βέβαια, μαζί και στο στρώσιμο του τραπεζιού,αλλά μαζί κυρίως και στο φαγοπότι!
    Από τις τέσσερις σάλτσες διαλέγω ..και τις τέσσερις!
    Με συχνές εναλλαγές στη χρήση τους, για προσωπικό,οικογενειακό και φιλικό εντυπωσιασμό!Δροσερές,πικάντικες,ανάλαφρες διακοσμούν τις φρέσκιες σαλάτες μας όχι μόνο γευστικά,αλλά και οπτικά!Θαυμάσιες!
    Κική μου σε φιλώ πολύ πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ ακριβώς έτσι ισορροπώ Φωτεινή μου... τα εικονικά ταξίδια και ο οραματισμός είναι μερικές φορές μια καλή διέξοδος για χαλάρωση αλλά και για να κινητοποιήσουμε την δημιουργική μας πλευρά!
      Χαίρομαι που σου άρεσαν και οι 4 σάλτσες γιατί νοστιμίζουν πολύ την κάθε σαλάτα που θα στολίσουν!
      Φιλάκια πολλά και καλά να περνάτε!

      Διαγραφή
  10. Κική έρχομαι μαζί σου να πάμε βόλτα στην εξοχή και να δοκιμάσουμε πολλές σαλάτες με διαφορετικά dressings!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Ελα έλα Ξανθή μου... αξίζει και η βόλτα και οι σαλάτες!!! :-)))
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  11. Κυρία, Κυρία ! και εγω μαζί σας !!! Αχ Κικιτσα μου τι ωραία φαντασίωση !! εγω προσθέτω να τηγανίζει στο τζάκι επανω σε πιροστιά και 2 χωριατικα αυγά σε μάτια με μπολικο πιπεράκι !!!!!!!!!!!!!!! μ'εφτιαξες τώρα !!!!!!
    υπέροχη η σαλατουλα σου αλλά την επισκίασε η φαντασίωση αχ τι της έκανες !!!χιιχιχχιχι!!!!!


    σε φιλώ πολύ πολύ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχαααα!!!!!!!! Εσύ την έκανες πιο νόστιμη και λίγο πιο "αμαρτωλή" τη βόλτα Μαρία μου!! χαχαχαχα
      Εντάξει πάει η σαλάτα και μένα μου άρεσε η φανταστική βόλτα αλλά είπα να την αφήσω σε υγιεινό επίπεδο ...εσύ την απογείωσες από νοστιμιά... και δίπλα στα μάτια και λίγο τυράκι φέτα (από το γάλα που είχε από την κατσικούλα η γιαγιά...συμφωνείς;;;).
      -:)))
      Φιλιά

      Διαγραφή
  12. Κική μου και τα τέσσερα μου αρέσουν!Ταιριάζουν σε πάρα πολλές σαλάτες όπως και ανέφερες!!!Ευχαριστούμε!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ελένη μου και με μικρές προσθαφαιρέσεις υλικών μπορούν να γίνουν κι άλλα για πεντανόστιμες και ζουμερές σαλάτες!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  13. Αχ Κική μου!!! Σε αυτό το αγροτόσπιτο με το ζεστό καρβελάκι και τη γλυκιά γιαγιάκα θέλω να ερθω και εγώ!!!
    Σ'ευχαριστούμε πολύ για τα dressings! Πολύ πολύ χρήσιμα. Τα αποθηκεύω τώρα κιόλας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα Δήμητρά μου, χίλιοι καλοί χωράνε, έλεγε η γιαγιά μου... γιατί να μην έρθεις!
      Χαίρομαι που σου άρεσαν τα dressings.
      Kαλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  14. Και να! Πως μετατρέπεται με απλή σαλάτα σε θεϊκή με 4 τρόπους!!! Σ' ευχαριστούμε Κική!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!