Πατατοτυρόπιτα χωρίς φύλλο... Μια πίτα μα τί ...πίτα;

Μια πίτα που τα έχει όλα... "ένα πιάτο καταπληκτικό!" Πατάτες βρασμένες, τυριά, ζαμπόν, γιαούρτι και αυγά. Μια πίτα ελαφριά, χωρίς φύλλο που τον τελευταίο καιρό έχουν κερδίσει τη συμπάθειά μου.
Αλήθεια... εσύ που βλέπεις αυτή την πίτα μπορείς να καταλάβεις τί εποχή έχουμε; Νομίζω πως όχι! Είναι κι αυτό ένα από τα μεγάλα της ατού! Ακόμα μια πίτα που δεν έχει εποχή, που είναι ευπρόσδεκτη χειμώνα ή καλοκαίρι, άνοιξη ή φθινόπωρο! Όλα μα όλα τα συστατικά της φωνάζουν... νόστιμη, λαχταριστή, καλοδεχούμενη!!
Είναι κάτι μέρες που δεν ξέρεις τί να φας ή τί να μαγειρέψεις για τους αγαπημένους σου! Κι άλλες πάλι που ό,τι και να σκεφτείς να μαγειρέψεις δεν... αλλά δεν... σου λέω!! Είμαι σχεδόν σίγουρη ότι το έχεις ζήσει κι αυτό! Δεν μπορεί να το έχω περάσει μόνον εγώ!!! Και κάτι άλλες που επειδή δεν μπορείς να αποφασίσεις τί να φτιάξεις για το μεσημέρι... οι ώρες περνούν κι εσύ μένεις έτσι και καταλήγεις σε ένα ...σάντουιτς που, εδώ που τα λέμε, άσχημο δεν είναι (ιδιαίτερα αν είναι σπιτικό) αλλά πάλι αν έχεις ...απογόνους και καλομαθημένο έτερον ήμισυ... δεν είναι και ό,τι καλύτερο! 
Εκείνες τις μέρες, είναι που χρειάζεται να έχεις λίγο ζαμπόν και λίγο τυρί στο ψυγείο γιατί, εδώ που τα λέμε, πατάτες, αυγά και γιαούρτι συνήθως υπάρχουν σε όλα τα ψυγεία, καθημερινά! Κι αν βέβαια δεν έχεις ζαμπόν κι έχεις μπέικον ή κάποιο άλλο... κρεατικό-περίσσευμα... το ίδιο κάνει... μην πτοείσαι καθόλου αλλά βάλτο κι αυτό στο μείγμα! Ένα γρήγορο ανακάτεμα όλα μαζί και... σου το εγγυώμαι! Το αποτέλεσμα μετά το ψήσιμο, τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται, θα σε ανταμείψει κι οι υπόλοιποι της "παρέας" θα σου δώσουν συγχαρητήρια και θα σε χρίσουν "Θεά της κουζίνας"!!! Κι αν θέλεις λίγο πιο πικάντικη ή πιο δυνατή γεύση πρόσθεσε και μερικές από τις λιαστές ντομάτες που σου βρίσκονται σ΄εκείνο το βαζάκι που περιμένει στην πόρτα του ψυγείου!!!
Άντε... ακόμα κάθεσαι;; Γρήγορα στην κουζίνα...
ΥΛΙΚΑ για ένα ταψάκι 25x25 εκ.
200 γρ. πατάτες βρασμένες και πολτοποιημένες με το πιρούνι
120 γρ. κεφαλοτύρι τριμμένο
200 γρ. φέτα θρυμματισμένη
3-4 φέτες ζαμπόν ψιλοκομμένες
2 αυγά μεγάλα
1 γιαούρτι (200 γρ.) στραγγιστό
200 ml γάλα
1 πρέζα σόδα φαγητού (σκόνη)
50-60 γρ. φαρίνα που φουσκώνει μόνη της
Αλάτι & Πιπέρι

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου, σε αντιστάσεις πάνω-κάτω και αέρα ταυτόχρονα.
Βάζουμε τις πατάτες, το κεφαλοτύρι, τη φέτα, το ζαμπόν και το γιαούρτι και τα ανακατεύουμε καλά με ένα κουτάλι.
Προσθέτουμε το γάλα, τη σόδα και τα δύο αυγά. 
Ανακατεύουμε και πάλι καλά, προσθέτοντας αλάτι και πιπέρι.
Τέλος, προσθέτουμε τα 50 γρ. της φαρίνας και ανακατεύουμε καλά το μείγμα.
Προσθέτουμε αλάτι και πιπέρι, βάζουμε στο ταψί και ψήνουμε για 30-35 λεπτά ή μέχρι να δούμε την επιφάνεια να αποκτά ένα ωραίο καστανό χρώμα.

39 σχόλια:

  1. ... Και δεν έχω φάει ακόμη πρωινό! Άνετα θα με έβλεπα να τρώω πρωινιάτικα αυτή την πίτα, λαχταριστή φαίνεται (και κίτρινη-κίτρινη, από καλά αυγά μαντεύω)! Θα είναι λίγο τσιμπημένη σε θερμίδες, αλλά δε βαριέσαι: winter has come! Καλημέρα! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααααα, αν την δοκιμάσεις είναι μια τέλεια πίτα για πρωινό!! Τα αυγά είναι από κάποιον μικρό παραγωγό και είναι, πράγματι, εξαιρετικά. Εντάξει με τα τυριά και τις πατάτες είναι αυξημένη σε θερμίδες αλλά πάλι ένα μικρό κομμάτι δεν πειράζει... η ποσότητα είναι το πρόβλημα.
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  2. Υπέροχη, λαχταριστή περιγραφή όπως και η πίτα!!! Με θαυμάσια υλικά, ό,τι πρέπει για τα απογεύματα του φθινοπώρου συντροφιά με ένα καυτό φλυτζάνι τσάι! Σ΄ευχαριστούμε πολυ Tante Kiki!!!! Tέρη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε η περιγραφή αλλά και η πίτα γιατί αξίζει η γεύση της!!!
      Να είσαι καλά Τέρη! :)

      Διαγραφή
  3. Αχ, βρε Κική! Πώς τα καταφέρνεις και μας αναστατώνεις πάντα, βρε κορίτσι μου?
    'Γεια στα χεράκια σου! Φαίνεται όνειρο!
    ΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά-πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ δεν φταίω εγώ!!!!! Αν ήσουν κοντά θα σε κερνούσα κι έτσι θα σου περνούσε η αναστάτωση!!!
      Φιλάκια πολλά Ιωάννα μου!

      Διαγραφή
  4. Κικιτσα μου γλυκια, φανταστικη η πιτα σου!! Μου αρεσουν ολα τα υλικα της!! Τετοιου ειδους πιτες πραγματικα σε βγαζουν ασπροπροσωπη! Τις λατρευω ολες αυτου του ειδους κ ξερω οτι εχεις πολλες πολλες αναρτημενες!!!χιχιχι Πολλα φιλακια κ παντα σου στελνω τη θετικη μου ενεργεια κ σκεψη!! Ευη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευούλα μου τί κάνεις;;;; Είσαι καλά;;;; Χαίρομαι που σου άρεσε η πίτα αυτή γιατί αξίζει... πρέπει να την φτιάξεις!!!
      Σ΄ευχαριστώ πολύ πολύ για τα γλυκά σου λόγια και την θετική σου ενέργεια!!!
      Φιλάκια και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  5. Υπέροχη μες την απλότητα και τη νοστιμιά!

    Καλό Σ/Κ!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι το αποκορύφωμα της νοστιμιάς αλλά και της απλότητας!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Κική μου την αποθηκεύω αμέσως και θα τη φτιάξω στα γενέθλια της κόρης μου στις 3 Νοεμβριου!!! Υπέροχηηηηηη!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τη φτιάξεις γιατί θα αρέσει σε μικρούς και μεγάλους Ίριδα!! Πανεύκολη και νοστιμιά σκέτη!!!
      Φιλιά πολλά!!!
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  7. Α αυτό είναι Το βάσανο για μένα! Ξέρεις πόσο μου αρέσει η φέτα; Κι έχω 11 χρόνια να φάω. Το τυρί που με σκοτώνει το έχω ονομάσει. και φαίνεται τόσο ωραία κι εύκολη. Μπορεί να την κάνω σε τραπέζι όμως! Πραγματικά εύκολη !
    Πολλά φιλιά :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχχχχ Αριστέα μου τί να σου πω!!! Μήπως όμως το φυτικό τυρί (πήρε το μάτι μου φυτική φέτα και φέτα σόγιας) μπορείς να το δοκιμάσεις;;;; Έχει και γάλα αμυγδάλου και σόγιας αλλά και καρύδας. Αυτά μπορείς να τα καταναλώσεις;;;; Ναι είναι πανεύκολη!!
      Φιλιά πολλά κι ευχαριστώ πολύ για τις επισκέψεις σου!!

      Διαγραφή
  8. Μα τι πίτα ...τελεια ...και εύκολα ...μάλλον αύριο θα φάμε ΠΙΤΑ
    Μπραβο και ευχαριστω για την συνταγή ..
    Καλο Σαββατοκυρακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν τη φτιάξεις περιμένω εντυπώσεις... πάντως είναι νοστιμότατη!!
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  9. Φαίνεται πολύ λαχταριστή, αν και λίγο βαριά για μένα :-) Η χρήση της πατάτας μου φαίνεται πολύ έξυπνη ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι βαριά;;;; Εννοείς το ζαμπόν ή τα τυριά;;; Ναι η πατάτα αντικαθιστά επάξια το αλεύρι!

      Διαγραφή
  10. Καλημέρα, Κική μου,
    Όοοοολα αυτά τα υλικά τα λατρεύω. Θα είναι το τέλειο πιάτο για μένα! Σ' ευχαριστώ...
    Φιλάκια και καλό Σ/Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι νοστιμότατη πίτα Φιλία μου... αξίζει να τη δοκιμάσεις!!
      Φιλάκια και να περνάς καλά!

      Διαγραφή
  11. Όλα τα υλικά υπάρχουν!! Και με κάνεις να θέλω να τους την σκαρώσω για βραδινό Κική μου, παρά το γεγονός ότι το μεσημεριανό μας περιλαμβάνει πατάτες...
    Απολαυστική φαίνεται και είμαι σχεδόν σίγουρη για την μοναδική γεύση της.
    Καλό Σαββατοκύριακο σας εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και για βραδινό αν έχεις λίγη ώρα Πηνελόπη μου είναι ό,τι καλύτερο... χορταστική νοστιμιά και για τους άντρες σου!!!
      Καλό μήνα και στους τρεις σας!!!

      Διαγραφή
  12. Τι λαχταριστή πίτααααα!!!!! Ανυπομονώ να την δοκιμάσω!!!!
    Μας ξεσήκωσες πάλι!!!!
    Καλό σ/κ!!
    Φιλάκια!!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξίζει να τη δοκιμάσεις Στέλλα... είναι λουκούμι!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  13. Λατρεμένα υλικά!! Είμαι σίγουρη πως είναι από τις καλύτερες πίτες!Την έσωσα για να την φτιάξω Κικίτσα μου<3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πεντανόστιμη Λίλια!! Αξίζει να τη δοκιμάσεις!!
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  14. Απίθανη πίτα Κική μου!!! Γρήγορη, γευστικότατη και για όλα τα γούστα!!! Καλημέρα και καλή Κυριακή, ΧΟΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Χαρά μου!!! Είναι, πράγματι, νοστιμότατη!!
      Καλό μήνα!!

      Διαγραφή
  15. Οτι πρέπει για πρωινό, μεσημεριανό, βραδυνό!!
    Για όλες τις ώρες, πολύ ωραία πίτα με πατάτα και φέτα!!!!
    Καλό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι πολύ νόστιμη πίτα και ταιριάζει με όλα και σε όλες τις ώρες Μάχη!!
      Άσε που γίνεται στο άψε σβήσε!!
      Επίσης καλό μήνα!

      Διαγραφή
  16. Μία πίτα για την κόρη μου Κική που αγαπάει πολύ την πατατοπιτα και η δικιά σου έχει μεσα απ'ολα. Καλο μήνα να έχεις με υγεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν αγαπάει την πατατόπιτα θα της αρέσει κι αυτή γιατί είναι νοστιμότατη! Αξίζει να τη δοκιμάσεις Κατερίνα μου!
      Καλό μήνα και σε σας!!!

      Διαγραφή
  17. Τι ωραια ιδεα! Πολυ ωραιι πιατο για μπουφε! Τωρα που αρχιζουν οι γιορτες θα αξιοποιηθει σιγουρα. Ευχαριστουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Σοφία γιατί αξίζει και γίνεται πολύ γρήγορα!!! Για μπουφέ και ορεκτικό είναι τέλεια!!
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  18. Φανταστική πίτα!!! Όλα τ αγαπημένα υλικά σ ένα ταψί!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Με τέτοια υλικά Κική, πραγματικά τρώμε και μονολογούμε "μια πίτα μα τι πίτα"!
    Δείχνει φοβερά νόστιμη και η ευκολία παρασκευής της την κάνει ακόμα πιο ελκυστική!
    Φαντάζομαι πόσο πολύ θα άρεσε και στα κορίτσια σας!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κική μου το έφτιαξα! Αντί όμως για ζαμπόν έβαλα άνηθο! Έγινε καταπληκτικό! Θα το επαναλάβω γιατί τελικά ήταν πανεύκολο!Ευχαριστούμε!AriadnefromGreece!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη σας είναι πολύτιμη!